Eit regimeskifte i skulepolitikken skjedde i 1975 då Stortinget reviderte Lova om grunnskulen. Då vart lova om spesialskular frå 1951 integrert i lova om grunnskulen frå 1969.
Illustrasjon: Tim Harding

ESSAY

Ein skule med appell?

Skulepolitikken har ikkje gitt dei resultata den har lova. Det gjeld både den ordinære opplæringa og spesialundervisninga. Det vedgjekk også regjeringa i 2019, fleire år før «PISA-sjokket».

Publisert Sist oppdatert

Noko interessant går nett no føre seg i skulepolitikken. Lenge var det stilt. Politikken handla om eit nærast unisont krav om høgare faglege elevprestasjonar og verkemidla var målingar av fagleg nivå og fleire undervisningstimar i sentrale fag. Så kom PISA-resultata frå 2022.1 Dei var dei lågaste i norsk, matematikk og naturfag sidan den første PISA-undersøkinga i 2000. At dette PISA-sjokket vart det største nokon sinne, kjem av at talet på undervisningstimar har auka med meir enn eit og eit halvt skuleår sidan den første PISA-målinga.

Den obligatoriske skulen auka i lengd frå ni til ti år i 1997. Resten av auken er mest på dei lågaste trinna, og særleg i lesing/norsk og matematikk.2 Med større timetal i skulen, har resultata aldri vore svakare. Andre målingar stadfester tilstanden. 

Det nærast utenkjelege hadde skjedd: Auka undervisningsomfang gir ikkje meir læring. Det set tiltaka som skulle betre dei faglege resultata i eit underleg lys.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS