Illustrasjon: Tim Harding
ESSAY
Ein skule med appell?
Skulepolitikken har ikkje gitt dei resultata den har lova. Det gjeld både den ordinære opplæringa og spesialundervisninga. Det vedgjekk også regjeringa i 2019, fleire år før «PISA-sjokket».
Noko interessant går nett no føre seg i skulepolitikken.
Lenge var det stilt. Politikken handla om eit nærast unisont krav om høgare
faglege elevprestasjonar og verkemidla var målingar av fagleg nivå og fleire
undervisningstimar i sentrale fag. Så kom PISA-resultata frå 2022.1
Dei var dei lågaste i norsk, matematikk og naturfag sidan den første
PISA-undersøkinga i 2000. At dette PISA-sjokket vart det største nokon sinne,
kjem av at talet på undervisningstimar har auka med meir enn eit og eit halvt
skuleår sidan den første PISA-målinga.
Den obligatoriske skulen auka i lengd frå ni til ti år i
1997. Resten av auken er mest på dei lågaste trinna, og særleg i lesing/norsk
og matematikk.2 Med større timetal i skulen, har resultata aldri
vore svakare. Andre målingar stadfester tilstanden.
Det nærast utenkjelege
hadde skjedd: Auka undervisningsomfang gir ikkje meir læring. Det set tiltaka
som skulle betre dei faglege resultata i eit underleg lys.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP