Arbeidsliv

Marius Lian i Degree Consulting Group forteller om hvordan bedrifter kan forbedre sin B2B-netthandel.

Du kan forbedre din netthandel med bedrifter

Næringslivet legger ofte opp netthandel overfor andre næringslivsaktører som om de egentlig ikke ønsker å ta salgskanalen på alvor, hevder konsulentselskap.

Publisert Sist oppdatert

Næringslivets praksis overfor bedriftskunder reflekterer både en anti-innovativ tro på å fortsette å selge på samme måten som man alltid har gjort og at næringslivsaktører lukker øynene for kravene de selv stiller til netthandel som forbrukere, hevder Marius Lian i konsulentselskapet Degree Consulting Group.

Internett og digitale kanaler er blitt så sentralt i virksomheten til Degree Consulting Group at selskapet betegner seg som nettløsere. Degree er en insider på digital B2B (business-to-business) gjennom tunge aktører som Berg-Hansen og Telenor på kundelisten. Konsulentselskapet står selv bak den internasjonale filoverføringstjenesten Filemail som har flere hundretusen brukere hver måned.

En ting kan nettløserne slå uttrykkelig fast fra sin daglige virksomhet. Norsk næringsliv er opptatt av digitale kanaler, men ikke klar for å utnytte potensialet fullt ut i B2B-handel.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS