Arbeidsliv

Illustrasjonsfoto. Alle medarbeidere må få lederens oppmerksomhet - selv om de ikke arbeider fra samme sted, mener ekspert.

Får alle med­arbeiderne dine nok oppmerksomhet?

Skal man lykkes med ledelse må alle medarbeidere føle at de blir sett, hørt og forstått – enten de sitter på kontoret eller er lokalisert andre steder, hevder ledelsesekspert.

Publisert Sist oppdatert

The Economist Intelligence Unit's «Foresight 2020» trekker frem tre trender for næringslivet som kommer til å prege måten vi leder på i fremtiden: globalisering, fragmentering, og kunnskapsledelse.

Alle disse trendene peker i retning av at det å lede medarbeidere på flere lokasjoner vil bli vanligere og viktigere. Da må lederne bestrebe seg på å finne en form som fungerer, også for medarbeidere som sitter lokalisert andre steder – slik at de blir motiverte til å yte det lille ekstra.

Regionsleder og seniorkonsulent Sonja Hauan i konsulentselskapet Assessit påpeker at det er viktig at alle medarbeidere, uavhengig av om de er lokalisert på kontoret eller andre steder, har en følelse av å bli sett, hørt og forstått av sin leder. Hun hevder at det kan være utfordringer, knyttet til fjernledelse:

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS