Arbeidsliv

Gamblere bryr seg ikke om merkevarer

En ny undersøkelse viser at merkenavn og lojalitet betyr svært lite sammenlignet med gode tilbud

Publisert Sist oppdatert

Undersøkelsen er gjennomført av Rocket Fuel, og viser hvordan aktive brukere av spill på internett reagerer på annonsering, basert på statistikk fra mer enn 1.530 aktive spillere i Italia, Tyskland og Frankrike i en måned i 2016. Resultatene viser at 95 prosent av europeere er tilbøyelig til å forlate nåværende spillside til fordel for en annen nettside med et bedre tilbud.

Konkurranseutsatt industri

Undersøkelsen peker på hvor konkurranseutsatt spillindustrien er, der lojalitet og merkevarenavn spiller en forsvinnende liten rolle. Det kan være flere grunner til det. Mange spillere har kontoer hos flere av aktørene, og benytter den som gir det beste tilbudet for øyeblikket.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS