Arbeidsliv

Daglig leder i Deloitte, Aase Aamdal Lundgaard, har troa på milleniumsgenerasjonen.

Ny rapport: Slik er millenniumsgenerasjonen

Den norske millenniumsgenerasjonen har i løpet av tre år endret synet drastisk på hvilke sektorer som er mest ansvarlige for innovasjon i norsk næringsliv, ifølge en ny undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

Teknologibransjen og sektoren for forbruksvarer anses som de mest innovative, mens olje og gass er i fritt fall, viser nye undersøkelser gjennomført av Deloitte. Respondantene er 500 såkalte "millenials" i Norge, ofte definert som ungdom født et tiår eller to før tusenårsskiftet.

Samtidig er det nettopp olje- og gass, samt helse-sektoren som har størst behov for innovative løsninger, mener den samme gruppen. Tilbakemeldingene er markant forskjellige fra tilsvarende undersøkelse for 3 år siden.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS