Arbeidsliv

Sørg for at de har en ergonomisk best mulig arbeidsplass, med for eksempel regulerbar arbeidsstol, god belysning og stor nok og regulerbar dataskjerm.

Seks råd til arbeidsgivere med ansatte på hjemmekontor

– Det er viktig å sette grenser for når vi jobber og når vi har fri. Hvis ikke så er det lett at arbeidsdagen og fritiden konstant glir inn i hverandre, sier direktør i Arbeidstilsynet.

Publisert Sist oppdatert

Hjemmekontor er ofte del av en fleksibel arbeidstidsordning, der hjemmekontoret er et supplement til det vanlige arbeidsstedet.

På grunn av koronaviruset kan hjemmekontor trekke ut, likevel er det tenkt å være en midlertidig løsning i de fleste tilfeller, siden det skyldes en akutt situasjon.

– I denne spesielle situasjonen, som kan vare en stund, oppfordrer vi arbeidsgivere og ansatte om å jobbe sammen for å finne gode, midlertidige løsninger, sier direktør for Arbeidstilsynet, Trude Vollheim i en pressemelding.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS