Ledelse

Dette bør du gjøre – og ikke gjøre på den hybride arbeidsplassen

Hvis du vurderer å ta i bruk en hybrid arbeidsmodell, er det viktig å ha en god plan på plass helt fra start.

Publisert Sist oppdatert

Ifølge Randstad Workmonitor er 78 prosent av den globale arbeidsstyrken klar for å komme tilbake på kontoret, i hvert fall deler av tiden. Mer enn en av tre arbeidstakere ønsker seg en hybrid arbeidsmodell.

Randstad har laget en liste over hva arbeidsgivere burde gjøre og ikke gjøre dersom de vurderer en hybrid arbeidsplass. Listen er publisert på Randstad sin blogg.

Dette bør du gjøre:

  • Sett deg inn i de ansattes behov

  • Etabler tydelige forventninger

  • Invester i kommunikasjonsverktøy

  • Omstrukturer kontorområdene

  • Prioriter trygghet på arbeidsplassen

Ikke gjør dette:

  • Ikke la de ansatte måtte ta alle beslutninger selv

  • Ikke vær for kjapp med å innføre permanente ordninger

  • Ikke skap en «oss og dem»-mentalitet blant de ansatte

  • Ikke overdigitaliser jobben

  • Ikke fokuser bare på jobb

Powered by Labrador CMS