Ledelse

Netflix har under ledelse av Reed Hastings skapt en kultur for hyppige, detaljerte og til dels krasse tilbakemeldinger til de ansatte.

- Advarer mot overdrevent feedback-fokus

Flere internasjonale selskaper har de siste årene gått for langt i å utsette de ansatte for detaljert, hyppig og hard kritikk. Det vinner de lite på.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver Marcus Buckingham, leder for people and performance research i ADP Research Institute, og Ashley Goodall, visepresident i Cisco systems i mars/april-nummeret av Harvard Business Review (HBR).

De mener å se en trend, og viser til Netflix som et eksempel, der de har innført metoder for ekstrem gjennomsiktighet og oppfordrer medarbeiderne til å gi hverandre kontinuerlig og krass kritikk.

Strider mot forskningen

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS