Ledelse

Den digitale delen av coaching

Vi vil få mer ut av coaching-samtalene ved å benytte oss av digitale støtteverktøy, hevder ledelseskonsulent Jan Wiese.

Publisert Sist oppdatert

Alle kommunikasjonsverktøy som kan brukes til å holde samtalen levende mellom de fysiske møtene, er en form for digital støtte. I prinsippet kan man bruke epost, sms, eller messenger. Men det er mange andre digitale muligheter, for eksempel YouTube-videoer og annet som illustrerer og forklarer. Som coach kan det være bra å ha et lite bibliotek av slike.

Prestasjonsledelse

Jan Wiese påpeker at mange softwareløsninger og registreringsverktøy som knyttes til prestasjonsledelse, medarbeidersamtaler, ulike former for scorecards og måling av resultat og adferdsmålinger, må tas med i kategorien digitale støtteverktøy. Det samme gjelder mer psykologisk orienterte profiltester, for eksempel knyttet til personlige styrker og svakheter eller motivasjon.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS