Ledelse

Den mest ineffektive rekrutteringen

Sosiale medier er på full frammarsj som en rekrutteringskanal. Virksomheter bruker dem aktivt, men svært få ender opp med å ansette derfra, viser dansk undersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

Hvert år undersøker det danske konsulentfirmaet Ballisager hvilke rekrutteringskanaler som er mest effektive, og i de senere årene har konkurransen tilspisset seg mellom den tradisjonelle stillingsannonsen og rekruttering via sosiale medier om hvilken kanal som fører til flest ansettelser.

I den siste rekrutteringsanalysen svarte 854 virksomheter på undersøkelsen, og resultatet viste at de gamle fortsatt er eldst, men at det bare blir jevnere og jevnere.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS