Ledelse

– Du blir oppfattet som sterkere når du gir oppriktige unnskyldninger

Publisert Sist oppdatert

Du rakk ikke deadline, mistet en kunde, lanserte et dårlig produkt eller feilet på annen måte, slik at du fikk en ripe i lakken. Dette kan ha gått ut over kredibiliteten din, bedriften din og teamet ditt.

Slike ting skjer. Spørsmålet er: Hva gjør du nå?

Ifølge Vanessa Van Edwards i Entrepreneur starter ledere med å finne dekkhistorier eller å ignorere problemet de har skapt. En global undersøkelse, gjennomført av The Forum Corporation slo fast at bare 19 prosent av ledere kommer med en unnskyldning på jevnlig basis når uheldige ting skjer. Årsaken er at de ikke ønsker å tape ansikt, og at en unnskylding vil få dem til å virke inkompetente eller svake.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS