Ledelse

En rask verden krever rask kommunikasjon

Fem fordeler ved rekruttering via sms.

Publisert Sist oppdatert

Måten vi rekrutterer på forandrer seg, i takt med behovet for et moderne multi-kanalfokus, i jakt på de beste kandidatene. Når bedrifter kontakter kandidater de ønsker å ta en nærmere prat med, viser undersøkelser at drøyt 20 prosent av epost-henvendelsene blir lest. Sender du den samme meldingen på sms, derimot, blir den lest av hele 98 prosent av de potensielle kandidatene, skriver nettstedet Undercover Recruiter.

Bedriftene bruker rekruttering via tekstmelding for å sjekke ut kandidater innen en rekke bransjer, og til ulike funksjoner. CEO i selskapet Canvas, Aman Brar, anbefaler rekrutterere å ta i bruk den teknologien som er tilgjengelig, for å kunne nå ut til de beste kandidatene på den mest effektive måten.

– Å nøle med å kontakte kandidatene der de er – på telefonen – er et stort feilsteg, skriver han.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS