Ledelse

For mye samarbeid på jobben? Selv samarbeid har sine negative sider.

Publisert Sist oppdatert

Mange av oss sliter med å holde tritt med all e-post, alle møter og telefonkonferanser som dukker opp i tide og utide. Men hvordan ble vi egentlig så travle? Spørsmålet stilles i en artikkel hos knowledgeATwharton; nettsidene til Wharton, University of Pennsylvania.

En hovedårsakene er, ifølge samme artikkel, at vi de siste årene har fått en sterk økning i samarbeid på tvers av funksjoner og avdelinger. Dermed kommer kravene og forventningene seilende inn fra ulike avdelinger, fra kolleger du knapt kjenner, fra innland og utland og fra ulike tidssoner. Jobber du i åpent kontorlandskap, vil du også være omgitt av kolleger som går rundt og starter nye diskusjoner – også på tidspunkt som passer deg dårlig.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS