Ledelse

Som en del av det å kunne skape virtuelle virkeligheter, må Myreze ha tilgang til et grønt studio.

Kler TV-stasjoner i nye klær

Da Bjørn Myreze kjørte i gang et designbyrå med sitt eget navn i 2013, hadde han store ambisjoner. Men å få kunder som The Weather Channel, Al Arabiya, Epic Games, FIFA og Discovery Channel hadde han aldri tenkt seg.

Publisert Sist oppdatert

Å tre inn i Myrezes studio i niende etasje i Media City Bergen må være enhver nerd eller gamers drøm. Avansert datautstyr stablet oppå hverandre, opptaksutstyr som for en TV-stasjon, ja til og med eget grønt studio, i tillegg til en egen tenkeboks når noen trenger å være ekstra kreative – og så plenty av leketøy, for både små og store.

Sjefen selv, Bjørn Myreze, trer frem som en fantasifull avatar tatt rett ut av Second Life. Iført hvit uniformsjakke med epåletter med viking- eller death metal-inspirerte distinksjoner, nok sølvringer på ermene til å gå en admiral en høy gang – og så de gigantiske svarte brillene og en rød flette i håret. Mest iøynefallende er likevel et konstant, stort glis i det imøtekommende og åpne ansiktet.

– Unike klær er et statement, men noe av det dummeste du gjør i Norge. Det bryter jo helt med janteloven.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS