Ledelse

Krisehåndtering: – Sosiale medier må inn i beredskapsorganisasjonen

Skal du lykkes med kommunikasjon i sosiale medier i en krisesituasjon, må du lære deg å reagere mot normalt. Du må nemlig beherske å kommunisere, selv om du ikke ennå har det hele og fulle svaret.

Publisert Sist oppdatert

Vi lever i en digital revolusjon, og dette vil sterkt påvirke hvordan vi håndterer kriser i årene fremover. Derfor er det viktig at vi lærer oss hvordan vi skal håndtere sosiale medier i krisesituasjoner, hevder Petter Skants, leder i beredskapsseksjonen ved Sjømannskirken.

Skants er ute med boken Sosiale medier og krisehåndtering, som blant annet tar opp disse spørsmålene. Han forteller at hovedforskjellen på de sosiale mediene og tradisjonelle medier er direktekontakten med de rammede og pårørende.

– Virksomheter får i dag direkte kontakt med de rammede og pårørende. Det gir både nye muligheter og stiller tøffere krav til kommunikasjonen. Skal du lykkes, må du reagere mot den naturlige reaksjonen din. I enkelte situasjoner er du nødt til å kommunisere, selv om du ikke har oversikt over det hele og fulle bildet, sier Skants til Ukeavisen Ledelse.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS