Ledelse

– Lag en bedre opplevelse for kundene

Gode produktbeskrivelser, brukeropplevelser og rettferdige betalingsløsninger er oppskriften for å lykkes med nettbutikker, mener Netlife. Digitalbyrået avslører også hva som er nettbutikkslageren fremfor alle.

Publisert Sist oppdatert

Tiden er omme for at nettbutikker lever sitt eget liv ved siden av bedriftens kjerneaktivitet, mener designer, netthandelsekspert og UX-rådgiver, Helene Lundeby Riddervold i Netlife. Hun påpeker at netthandel utvikler seg fra å være en støttefunksjon til å bli selve kjernen i digitaliseringsprosesser for mange virksomheter.

Bommert og overraskelse

– Like fullt er nettbutikk nytt. Som refleks starter mange utviklingsprosessen ved å studere hva konkurrentene gjør. Det er smart å ha oversikt over dette, inkludert de utenlandske. Men, husk at du skal være bedre enn konkurrentene. Da må du også styre unna feilene som de har gjort, sier Lundeby Riddervold.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS