Ledelse
Ledere i det offentlige tar på seg for mange prosjekter, fordi ledelsesideologien handler mer om kjøpsslåing enn om praktiske løsninger, mener lederrådgiver Jan Wiese.
Øyvind Eide
Ledere i det offentlige prioriterer for dårlig
I det offentlige kjøpslås det om ledelsesinitiativer. Derfor tar ledelsen på seg for mange prosjekter, og medarbeiderne blir dynget i arbeid, mener lederrådgiver.
I artikkelen «Too Many Projects» i Harvard Business Review hevdes det at ledere tar på seg for mange prosjekter, som de ikke klarer å håndtere. Resultatet blir at medarbeiderne dynges i arbeid.
Problemstillingen er ikke ny, ifølge lederrådgiver Jan Wiese. Han forteller at den ble heftig diskutert på 1990-tallet.
LES OGSÅ: For operativ ledelse kan gi dårlige prioriteringer
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP