Ledelse

Ledere i det offentlige tar på seg for mange prosjekter, fordi ledelsesideologien handler mer om kjøpsslåing enn om praktiske løsninger, mener lederrådgiver Jan Wiese.

Ledere i det offentlige prioriterer for dårlig

I det offentlige kjøpslås det om ledelsesinitiativer. Derfor tar ledelsen på seg for mange prosjekter, og medarbeiderne blir dynget i arbeid, mener lederrådgiver.

Publisert Sist oppdatert

I artikkelen «Too Many Projects» i Harvard Business Review hevdes det at ledere tar på seg for mange prosjekter, som de ikke klarer å håndtere. Resultatet blir at medarbeiderne dynges i arbeid.

Problemstillingen er ikke ny, ifølge lederrådgiver Jan Wiese. Han forteller at den ble heftig diskutert på 1990-tallet.

LES OGSÅ: For operativ ledelse kan gi dårlige prioriteringer

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS