Ledelse

Informasjonsdirektør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen (t.h.), er Bjørn Kjos sin høyre hånd når flyselskapet rammes av kriser.

Løpende krise­håndtering i ­Norwegian

Å holde hodet kaldt og sørge for god informasjons­flyt internt, er avgjørende for god krisehåndtering, mener informasjons­direktør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen.

Publisert Sist oppdatert

Flyselskapet Norwegian har stått i mange stormer de siste årene. Tekniske problemer ved innkjøring av nye fly, pilotmangel og streik er bare noen av det som har ført til kansellerte flygninger og negative medieoppslag.

For informasjonsdirektør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, har krisehåndtering nærmest blitt en del av hverdagen. En av de første store krisene han håndterte var pilotstreiken våren 2015.

Forhandlinger om en tariffavtale og hvilket Norwegian-selskap flygerne skulle være ansatt i endte i konflikt, og eskalerte til at samtlige 650 flygere streiket, flyene sto på bakken og 200 000 flypassasjerer ble rammet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS