Ledelse
Informasjonsdirektør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen (t.h.), er Bjørn Kjos sin høyre hånd når flyselskapet rammes av kriser.
Vidar Ruud, NTB Scanpix
Løpende krisehåndtering i Norwegian
Å holde hodet kaldt og sørge for god informasjonsflyt internt, er avgjørende for god krisehåndtering, mener informasjonsdirektør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen.
Flyselskapet Norwegian har stått i mange stormer de siste årene. Tekniske problemer ved innkjøring av nye fly, pilotmangel og streik er bare noen av det som har ført til kansellerte flygninger og negative medieoppslag.
For informasjonsdirektør i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, har krisehåndtering nærmest blitt en del av hverdagen. En av de første store krisene han håndterte var pilotstreiken våren 2015.
Forhandlinger om en tariffavtale og hvilket Norwegian-selskap flygerne skulle være ansatt i endte i konflikt, og eskalerte til at samtlige 650 flygere streiket, flyene sto på bakken og 200 000 flypassasjerer ble rammet.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP