Ledelse

Som leder har du ikke råd til å ignorere dårlige prestasjoner blant de ansatte, skriver Liz Kislik i Harvard Business Review.

Når en ansatt leverer dårlig fra hjemmekontoret

Den vanskelige samtalen kan være ekstra ubehagelig når du må ta den på telefon eller videomøte. Her er 5 råd til hvordan du lykkes.

Publisert Sist oppdatert

Lest om ledelse: Mange ledere har den siste tiden fått erfaring med å lede ansatte som sitter på hvert sitt hjemmekontor. Men hva om du ikke er fornøyd med det en medarbeider leverer?

Det er lett å kvie seg for å ta det opp hvis du ikke har anledning til å sette deg ned med vedkommende i samme rom og ta en prat.

Som leder har du ikke råd til å ignorere dårlige prestasjoner blant de ansatte, skriver organisasjonsrådgiveren Liz Kislik i Harvard Business Review.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS