Ledelse

SKal man lykkes med få medarbeiderne med seg på krevende endring, må man ha en god endringshistorie.

Slik lager du den gode endringshistorien

Aktiv og gjentagende kommunikasjon er blitt viktigere.

Publisert Sist oppdatert

Alle ledere har opplevd det. Verden endrer seg. Så man jobber beinhardt for å lage en ny plan, kanskje til og med en fersk strategi. Så legger man den frem for nøkkelpersoner i virksomheten som skal gjøre planen til handling. Så lener man seg tilbake og venter. Og så skjer det ingenting.

Ifølge Claus Sonberg, som har skapt seg et levebrød på lederkommunikasjon i PR-byrået Zync, er det i kommunikasjonen at det som regel svikter.

Under Digitaliseringsrådets erfaringsseminar denne uken forklarte han hvorfor alle ledere trenger en god endringshistorie.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS