Ledelse

Slik måler du innovasjon

Følg disse tre stegene hvis du sliter med å måle effekten av innovasjon i virksomheten.

Publisert Sist oppdatert

I mange virksomheter er innovasjon helt øverst på listen over prioriteringer. Tallet på bransjer med høyt innovasjonspress blir dessuten bare høyere etter hvert som teknologien avanserer. Men innovasjon er ressurskrevende, og de fleste ledere trenger en indikasjon på at innsatsen fungerer – de vil måle innovasjonen, og det kan være krevende.

En gruppe på fem svenske professorer – Anders Richtnér, Anna Brattström, Johan Frishammar, Jennie Björk og Mats Magnusson – har forsket på dette spørsmålet i tre år, og har delt resultatene sine på MIT Sloan Management Review.

De tre store fallgruvene

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS