Ledelse

Fra en utstilling av nye Stressless-stoler.

Slik takler Ekornes det teknologiske skiftet

Publisert Sist oppdatert

Det er vel ingen tvil om at teknologi er en sentral del av hvordan virksomheter utvikler seg i dag, og de digitale og teknologiske verktøyene som finnes snur selskapsmodeller og forretningsstrategier på hodet.

Men hva skal egentlig til for å lykkes når man tar i bruk disse nye verktøyene?

Ifølge MIT-forsker Jeanne Ross er det viktig å finne de nyttige nyvinningene, ikke bare nyvinningene. Man skal ikke bare ta i bruk ny teknologi for å gjøre det – det skal være en grunn til det. Man skal løse et problem eller skape verdi, for eksempel gi kundene mer av det de vil ha eller endre strategi for å møte mer global konkurranse, skriver hun i et innlegg hos MIT Sloan Management Review.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS