Ledelse

Når du tar opp vanskelige temaer med en ansatt, bør du huske å lytte og spørre framfor bare å vurdere.

Slik tar du den vanskelige samtalen

Mange ledere kvier seg for å ta opp problemer med sine ansatte. Her får du kommunikasjonsekspertens beste råd om hvordan du går fram.

Publisert Sist oppdatert

Manglende innsats, dårlige prestasjoner eller sosiale overtramp – det er mange krevende og ubehagelige temaer ledere kvier seg for å ta opp med sine ansatte.

– De samtalene ledere synes er aller vanskeligst er de som griper inn i medarbeidernes private sfære, som dårlig lukt, krenkelser, mobbing eller rusmisbruk, sier kommunikasjonseksperten Leena Männik Styren til Chef.se.

Snakker for lite med de ansatte

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS