Ledelse

Slik tar du imot kritikk uten oppstyr

Kritikk er en del av lederhverdagen, men hvor enkelt er det å ta imot kritikk uten dramatikk? Her er 4 tips.

Publisert Sist oppdatert

Mange ledere liker å være åpne for innspill fra sine ansatte, også på egne prestasjoner, men hvor enkelt er det egentlig å sitte og høre på kritikk fra sine medarbeidere? Ett lite feilskjær fra lederen kan fort føre til at situasjonen spinner ut av kontroll og ender i krangel eller konflikt, og at medarbeideren føler seg oversett eller tråkket på.

Den svenske psykologen Åsa Kruse gir i september ut boka «Å sette grenser – for seg selv og andre», og i boka finnes det råd om hvordan man kan ta imot kritikk og samtidig unngå dramatikk. Det skriver Chef.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS