Ledelse
ID 35667117 © Dmitriy Shironosov | Dreamstime.com
Sliter med fravær, nærvær og lav produktivtet
Dette er tre av de store utfordringene i arbeidslivet, ifølge den britiske arbeidslivseksperten Cary Cooper. Han mener dårlig ledelse er en del av problemet.
Cary L. Cooper regnes for å være en av Englands fremste eksperter på organiasjonspsykologi og arbeidsmiljø. Han er professor i organisasjonspsykologi og helse ved Manchester Business School, driver et konsulentfirma og er president i den britiske HR-organisasjonen «the Chartered Institute of Personnel and Developement».
Han engasjerer seg i produktivitetsdebatten i England, og sier til The Financial Times at det viktige for ham i denne debatten ikke er om man har det riktige utstyret og de riktige IT-verktøyene, men at et av problemene er at selv blant folk som kommer på jobb, er det en stor andel som ikke leverer.
Når det gjelder folk som går på jobb selv om de er syke, mener Cooper at problemet ikke er press utenfra, men måten ledere håndterer det på. Han sier til The Financial Times at den underliggende årsaken er at det er for mange ledere som behandler folk dårlig, og som ikke er oppmerksomme på verken at folk ikke håndterer hverdagen eller hva årsaken kan være. De gir også folk arbeidsmengder som er umulige å håndtere.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP