Samfunn

I Stockholm kan du kjøpe «fikse­tjenester» i hjemmet fra varehandelkjeden Clas Ohlson.

Butikk­ansatte fikser opp hjemme hos deg

Tenk deg at ansatte der du for eksempel kjøper verktøy, kommer hjem til deg og skrur opp din nye bokhylle. Det gjør ansatte ved Clas Ohlson i Sverige.

Publisert Sist oppdatert

NHO Service og Handel etterlyser i Dagens Perspektiv insentiver for å skape nye arbeidsplasser for private hjemmetjenester.

I Sverige tenker nå varehandelen nytt for å møte nye kundebehov og utfordringene fra netthandelen. Det er en av årsakene til at den svenske kjeden Clas Ohlson har etablert nyordningen Clas Fixare, en fikse- og reparasjonstjeneste som Clas Ohlsson har hatt stor suksess med i Sverige.

− Clas Fixare i Sverige er et pilotprosjekt som startet i Stockholm, og som er blitt svært populært, forteller administrerende direktør for Clas Ohlson i Norge, Stine Trygg-Hauger.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS