Nyskaping

Lisa Farrar leder digitaliseringsarbeidet i Nordic Choice Hotels. Nå tar hun hardere grep om kundedataene.

Slik digitaliserer Stordalen hotellene sine

Kampen om kundedataene hardner i reiselivsbransjen. Lisa Farrar sier Nordic Choice blir først til å innføre maskinlæring og kunstig intelligens.

Publisert Sist oppdatert

Petter Stordalens hotellkjede Nordic Choice Hotels er fast bestemt på å gjøre hotellene sine digitale og innovative , men kanskje aller viktigst - uavhengig av de enorme nettselskapenes nettrafikk.

I 2016 etablerte Nordic Choice et nytt selskap, eBerry, som skulle lede satsingen på digitalisering og teknologisk innovasjon. Stordalen uttalte den gangen at han ville satse 250 millioner kroner på digitaliseringen.

Selskapet blir ledet av Lisa Farrar som har sin bakgrunn fra nettselskapet eBookers som er eid av reisenettgiganten Expedia.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS