Nyskaping

Tre ting å vurdere før man kaster seg på databølgen

Publisert Sist oppdatert

Data er den nye oljen. Dette er vi blitt fortalt i mange år allerede. Selskaper som sitter på store mengder data, sitter i realiteten på et reservoar som man nå endelig når AI eller kunstig intelligens brer om seg, er noe man skal kunne cashe inn på.

Men så enkelt er det jo ikke.

Professorene Ajay Agrawal og Joshua Gans ved Universitetet i Toronto mener i Harvard Business Review at sammenligningen med olje har noe for seg, men ikke som man kanskje skulle tro.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS