Arbeidsliv
Har du planer om å innføre hybridkontor på jobb? Da er det viktig å få på plass en avtale.
FlamingoImages/iStock.
Dette må med i en ny arbeidsavtale om hjemmekontor
Mange arbeidsgivere er kanskje ikke er klar over at det må inngås avtale om bruk av hjemmekontor med hver enkelt ansatt hvis man ønsker mer hybride løsninger framover.
Hvis man innfører en fast ordning om bruk av hjemmekontor må det inngås avtaler om hjemmekontor.
– Det er bare når hjemmearbeid er mer tilfeldig at man ikke trenger å inngå avtale, understreker HR og ledelsesrådgiver Karoline Amundsen Dystebakken i en pressemelding.
Et eksempel på dette er hvis man arbeider noen timer hjemmefra i ny og ne av fleksibilitetshensyn eller en dag fordi man skal få håndverker på besøk ila dagen, forteller Dystebakken.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP