Ledelse
I DNB sikter de på å selv finne opp de produktene og tjenestene som skal gjøre tradisjonell bankvirksomhet gammeldags.
Johan Stub/DNB.
Har som jobb å utkonkurrere egne produkter
I jakten på det store, nye kan man endre spillereglene, til og med når det innebærer å slakte sin egen melkeku.
I DNBs kontorer i Barcode i Oslo finnes det en egen etasje som kalles «the digital floor». Den ser ut litt slik som man kan tenke seg. Lyse farger, skjermer og små arbeidsgrupper overalt. Noen sitter i en sofa, noen på vanlige stoler, noen har «stå-opp-møte». To stykker har et møte i en uthulet og polstret, oransje firkant i veggen.
Det er ikke tvil om at det er her innovasjonen skjer. En gruppe som bruker mye av tiden sin i denne etasjen er forretningsområdet «New Business», DNBs egne innovasjonsavdeling.
I andre etasjer sitter de som jobber med de helt vanlige banktingene. De kan hilse på innovasjonsfolket. Spise lunsj sammen. Men de har helt forskjellige arbeidsoppgaver.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP