Ledelse

I DNB sikter de på å selv finne opp de produktene og tjenestene som skal gjøre tradisjonell bankvirksomhet gammeldags.

Har som jobb å utkonkurrere egne produkter

I jakten på det store, nye kan man endre spillereglene, til og med når det innebærer å slakte sin egen melkeku.

Publisert Sist oppdatert

I DNBs kontorer i Barcode i Oslo finnes det en egen etasje som kalles «the digital floor». Den ser ut litt slik som man kan tenke seg. Lyse farger, skjermer og små arbeidsgrupper overalt. Noen sitter i en sofa, noen på vanlige stoler, noen har «stå-opp-møte». To stykker har et møte i en uthulet og polstret, oransje firkant i veggen.

Det er ikke tvil om at det er her innovasjonen skjer. En gruppe som bruker mye av tiden sin i denne etasjen er forretningsområdet «New Business», DNBs egne innovasjonsavdeling.

I andre etasjer sitter de som jobber med de helt vanlige banktingene. De kan hilse på innovasjonsfolket. Spise lunsj sammen. Men de har helt forskjellige arbeidsoppgaver.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS