Nyskaping
– Vi stoler på den nye sjåføren fordi han er blitt godkjent av et antall venner på Facebook, han er blitt veid og gradert av mennesker som oss. Vi ser ikke lenger oppover, men utover i våre egne nettverk før vi foretar våre avgjørelser, sier Gerry McGovern.
Otto von Münchow.
Tilliten til systemene rakner
Det har skjedd et avgjørende skifte i hvordan vi viser tillit. Vi stoler ikke lenger på varemerker, frontfigurer eller organisasjoner. Vi stoler på nettverket vårt. Dette skiftet får store konsekvenser for hvordan vi handler og for hvordan bedrifter kommuniserer.
Under nyskapningskonferansen Stormkast i Bergen i februar holdt den irske «rebellen» Gerry McGovern et glødende og engasjerende foredrag om brukerorientering og digital transformasjon.
For McGovern er grunnpilaren for å overleve i dagens disruptive økonomi, kunnskap om kundens behov og ønsker. Det nytter ikke å tro, det nytter heller ikke å tenke ut fra eget ståsted – skal du overleve må du vite hva kundene vil ha.
Du må rett og slett spørre dem – eller mer korrekt observere kundens brukervaner og preferanser. Det er det han kaller «tilpasset digital kundeatferd».
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP