Ledelse

For å lykkes med innovasjon må vi våge å eksperimentere i stadig mindre grupper, hevder CDO i konsulentselskapet SHL, Jora Gill.

– Lærer mer av små eksperimenter

For å lykkes med innovasjon i dag, må ledere våge å la teamene sine eksperimentere. Vi må bruke små team, og vi må gjøre det raskt, sier den britiske digitaliseringseksperten Jora Gill.

Publisert Sist oppdatert

– Digital thinking handler ikke bare om å ta i bruk ny teknologi, men heller om hvordan vi jobber og lærer. Uansett hvilken bransje du tilhører i dag, så må digitalisering bli en sentral del av strategien din, sier han.

Gill er i Norge i forbindelse med kåringen Årets unge ledere 2018, der han snakket om innovasjonsledelse til deltakerne og publikum. Etter foredraget tok han en prat med Dagens Perspektiv.

Jora Gill er i dag Chief Digital Officer i konsulentselskapet SHL, som har spesialisert seg på å skape høy produktivitet basert på kundedata og innsikt. Før dette hadde han samme rolle i The Economist Group, og han er kjent for å ha vært med å lose medieorganisasjonen gjennom en betydelig digital tranformasjon. The Economist var tidlig ute med å innføre det som kalles digital thinking på sine produkter, kundeforhold og i utviklingen av fora på nettet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS